Tijdens de Beursvloer van Samen voor Zeist waren diverse organisaties op zoek naar ondersteuning en advies op het gebied van communicatie. Ingrid Wong van Krakeling Communicatie combineerde dit handig in een gezamenlijke workshop. Toneelgroep Demasqué, Gewoon Samen in Zeist en Samen voor Zeist zelf schoven aan op donderdagmiddag 24 november in het gemeentehuis waar de gemeente Zeist een ruimte beschikbaar stelde.
Gezamenlijk werkten de deelnemers aan de beantwoording van de vraag hoe zij hun doelgroepen (nog) beter kunnen bereiken. Belangrijke aandachtspunten: kijk naar jezelf met de ogen van je doelgroep, formuleer helder wat je doet en wilt en wees creatief.
Het leverde nieuwe ideeën en inzichten op en gelukkig ook vaak bevestiging van wat al goed gaat.
In ieder geval gingen de deelnemers op huis aan met een goed gevulde to-do-lijst.
Krakeling Communicatie en Samen voor Zeist zijn in gesprek om deze workshop komend jaar aan deelnemende organisaties aan te bieden. “Het mooie is dat de organisaties om tafel elkaar feedback geven, ideeën en informatie delen, ” aldus Ingrid Wong. “Dat maakt zo’n middag extra nuttig, leuk en inspirerend. Normaal gesproken doe ik deze workshop voor ondernemers en noemen we het vooral marketing. Veel maatschappelijke organisaties schrikken van dat woord maar uiteindelijk is er voor diensten als toneel, maatjes, gezelligheid of maatschappelijk bewust ondernemen ook een markt. En het is handig om daar met je communicatie rekening mee te houden.”