Helaas is dit niet de actie van een overijverige beambte van parkeerbeheer, die zijn collage zonder, de juiste controle in de parkeer smartphone app op de bon slingert. Het is de actie van een gefrustreerde Saab rijder, die zijn frustraties uit, door zijn eigen bon onder de ruit van dit verkeersregelaars autootje te stoppen op de Kerkstraat. Ik rijdt geen Saab.
Op de Kerkweg is de parkeersituatie onduidelijk. Hier staat nog een ouder parkeermeter met een 3703 bord daarboven. Alle ander parkeermeters in Zeist zijn wel aangepast. Er waren op de kerkweg parkeermeters. Waar is de vervanging voor die parkeermogelijkheid gebleven.
De controleurs moeten ten minste 2 schermen bekijken om te kunnen zien of een bepaald kenteken is aangemeld. Daarbij komt dat de omschrijvingen van de verschillende parkeerapplicaties nog steeds naar specifieke locaties verwijzen en niet naar het type parkeerplaats.
Op de Facebook pagina van de gemeente Zeist valt ook te lezen dat de nieuwe parkeerautomaten ook een aantal bugs heeft. Zo werkt het toetsenbord niet goed. De transactietijd van een gemiddelde parkeertransactie duurt bijna 3 minuten. Dit leidt tot rijen bij de parkeerautomaat.
Wat zijn uw ervaringen met het nieuwe kenteken parkeren in Zeist. Hoe heeft u de gewennigsperiode ervaren. Heeft u de parkeercontroleurs als hulpvaardig ervaren? Weet u nog meer meters, die nog niet zijn aangepast meld het hier. Laat ons hier weten hoe het nieuwe kenteken parkeren bevalt.
G.J. van Bommel
20 december 2014 op 20:43Parkeerautomaat onder Belcour alleen via Mastercard of Creditcard, alleen dit duurt wel even.
Olbert Petersen
1 januari 2015 op 17:09Mijn ervaring is dat de nieuwe automaten niet intuïtief werken. Waarom een ABC toetsenbord en niet een QWERTY toetsenbord wat iedereen gebruikt op z’n PC of smartphone? De automaat verwerkt de invoer traag waardoor mensen op knoppen beginnen te drukken omdat reaktie van de automaat te lang uitblijft. Daardoor is de transactietijd veel te lang.
Mijn idee is dat dit systeem door de leverancier en een paar ambtenaren is getest en niet met eindgebruikers, anders kies je toch niet voor deze oplossing? Kost de gemeente vast handenvol geld voordat alles goed werkt.