Close this search box.

Jaaroverzicht: Augustus 2015

In 12 afleveringen kijkt oogopzeist terug op 2015. In dit overzicht is de maand augustus aan de beurt. In deze maand waren wij zelf voor een groot deel in het buitenland. In deze persoonlijke terugblik hebben wij juist aan het einde van de maand de sfeer van de zomer in Zeist vastgelegd.   Foto’s uit dit overzicht zullen  ook te zien  zijn tijdens het Nieuwjaarsfeest van de gemeente Zeist in het Slot Zeist op 4 januari. Bekijk alle foto’s en lees de verhalen.

Augustus:  Feestje bij Achmea

Op een zomerse zondag voor de deur van het hoofdkantoor van Achmea. Poster past goed bij de sfeer van de dag.   Zullen we de geinlijn bellen ipv centraal beheer

feestje bij Achmea

Augustus: Eindelijk Zomer op het Belcour

Eindelijk Zomer op het Belcour

22 Augustus Kinderwijkfeest Vollenhove

Kinderen uit de buurt genoten met volle teugen tijdens het kinder wijkfeest Vollenhove. De weggeefwinkel had met beperkte middelen het schoolplein  aan de Laan van Vollenhove omgebouwd tot feest terrein waar kinderen en konden genieten van oud Hollandse spelletjes zoals zaklopen.

Jantje Paasman en zijn team van vrijwillers van de weggeefwinkel hadden voor deze gelegenheid waren enkele delen  stands ingericht met spullen uit de weggeefwinkel. De hele middag was het een gezellige drukte op het plein.

OOZ__150822_7529_Zeist_Mel_Boas

Kinderstraatfeest in Vollenhove

27 Augustus: Nationaal Militair Museum op de voormalige vliegbasis Soesterberg bij zonsondergang .

Soesterberg – Op donderdag 27 augustus gaf de hoogste baas van de krijgsmacht, Commandant der Strijdkrachten generaal Tom Middendorp, de aftrap voor een nieuw programma in het Nationaal Militair Museum (NMM): ‘de Militair vertelt’.

Nationaal Militair Museum bij zondsondergang

30 Augustus: Internationale dag van de vermisten (Het raadsel van Hanno van Mil)

Zondag 30 augustus was het “de Internationale Dag van de Vermisten”. Zeist heeft sinds 2014 een onopgeloste vermissing zaak.  Langzamerhand begint deze  vermissingszaak  uit 2014 uit ons geheugen te verdwijnen. Sinds zondagochtend 13 april wordt de 47-jarige Hanno van Mil uit Amersfoort vermist. Op een enkele plek in de buurt van de parkeerplaats bij de Piramide van Austerlitz vind je nog een oproep voor informatie.

De plaats waar de auto van Hanno werd aangetroffen
Aanplak biljet bij de Piramide van Austerlitz

29 augustus:  Instrumenten proeven bij het Open Huis van de Zeister Muziekschool

Dat de zomer bijna ten einde loopt bewijst ook de Zeister Muziekschool. Zij hielden zaterdag 29 augustus van Open Huis. Toekomstige muziekvirtuozen en huiskamer musici konden de hele dag e ontdekken en ervaren wat de mogelijkheden zijn voor het volgen van muzieklessen in welke vorm dan ook. Bezoekers konden zowel traditionele instrumenten uitproberen, meedoen met workshops, naar concertjes luisteren.

Oog op Zeist

Ik hoor nu al op de Zeister Muziekdagen thuis

31 Augustus: “Ze zijn al weg!” Márcia en Gláucio mogen blijven.

“Ze zijn al weg!” Met die woorden komt Martine Goeman van Defence for Childeren naar buiten uit het detentie centrum. Eerst had ze 1,5 uur geprobeerd om binnen gelaten te worden bij Marcia en Claucio en hun ouders. Aan het begin van de protest bijeenkomst werden alle demonstranten, vrienden en sympathisanten blij verrast met het nieuws dat de beide kinderen in Nederland mochten blijven.

Oog op Zeist
vriendjes en teangenootjes van Claucio wachten voor het hek

31 Augustus: Hokus Pokus de paarste feestwinkel van Midden Nederland.

Op de Steynlaan is het gebouw van Hokus Pokus en Isabella Couture en Hidde Couture geheel in het paars gehuld. de paarste feestwinkel van Nederland op de Steynlaan.

Hocus Pocus de paarste feestwinkel van Nederland

Augustus: Prinses Irenelaan even de straat van niemand.

Prinses Irenelaan is een straat met verhaal. Is even de straat van niemand. Alle flats zijn gesloopt. De grond is weer bouwrijp gemaakt. Voorlopig is er alleen de bestrating en de nieuwe straatverlichting. Alleen bleek de gemeente Zeist, Postnl en verschillende andere diensten een aantal huizen achter de flats te zijn vergeten. Door een administratieve handeling waren de postcodes van deze huizen verwijderd. Inmiddels is dit deel van Zeist omgedoopt tot Prinses Marijkelaan  en hebben zij hun eigen postcode gekregen.

Prinses Irenelaan Even de straat van niemand

Delen op socials:

Meer Zeist in beeld ...

De route van The Passion bekend

Donderdag 28 maart is het zover dan staat Zeist in het teken van The Passion. Hoewel de route van deze processie in Zeist geheim wordt gehouden vanwege veiligheidsredenen, kunnen we een vergelijking maken met de historische route van Jezus’ lijdensweg in Jeruzalem.

Podium van The Passion krijgt vorm.

Ontdek hoe groot het indrukwekkende podium van The Passion wordt. Op ’t Rond voor het gemeentehuis van Zeist. De bouwers zijn het hele weekend hard aan het werk geweest op de Slotlaan het Walkartpark. Witte Donderdag vindt het KRO NCRV passie evenement plaats.