Hoe heet je een klant netjes welkom? Wanneer neem je zijn jas aan? En hoe krijg je het voor elkaar om drie dampende borden tegelijk te serveren? Deze en andere vragen stonden centraal tijdens een workshop in hotel-restaurant Oud Londen, die deze week werd gevolgd door Felicia, Jennifer, Frank en Martine. Zij zijn enkele van de vaste medewerkers van van Abrona Kunst, Lunch & Cadeau aan de Montaubanstraat in Zeist. (ism: AD.nl Editie Utrecht Oost)
Op deze lokatie van Abrona vinden cliënten met een verstandelijke beperking een nuttige dagbesteding. Ze zijn er gewend om vanuit een klein keukentje hun broodje te smeren en de lunch te serveren aan klanten in de lunchroom.
De workshop bij Hotel Oud Londen was bedoeld om tips over etiquette in het restaurant op te doen, en in de praktijk te oefenen. Hoe ruim je snel en efficiënt de tafel weer af? Kun je lopen met een dienblad op één hand, als daarop ook nog glazen staan?
Felicia, Jennifer, Frank en Martine gingen hiermee aan de slag. ‘Een erg leuke en leerzame workshop,’ zegt begeleidster Janneke Zandbrink van Abrona. ‘En ons is beloofd dat er ook nog een tegenbezoek komt. Oud Londen kan dan kan in de praktijk komen zien, water ervan hebben opgestoken.’ De workshop is tot stand gekomen als een maatschappelijke match op de Beursvloer Zeist, georganiseerd door Samen voor Zeist.
Kijk mee met OogOpZeist.nl
Oog op Zeist is een fotoblog met iedere dag nieuwe foto’s van Zeist en haar inwoners. Wij brengen de Gemeente Zeist van Austerlitz tot Zeist in beeld, met leuke, ontroerende, spannende, spraakmakende, verdrietige, mooie en nieuwswaardige foto’s.
Volg OogOpZeist.nl op Twitter of Facebook en kijk met ons mee! Heeft u een tip voor een item op OogOpZeist.nl? Bijvoorbeeld een open dag van uw club of vereniging. Zolang het in Zeist is, laat het weten! Geef het door via http://oogopzeist.nl/contact/ !
© 2016 Mel Boas/Boasphoto.nl
(ism: AD.nl Editie Utrecht Oost)